Uživatel nepřihlášen
Bedikkův blog
RSS kanál blogu
Píše: bedikk - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Bedikkův blog

Když dva dělají totéž, není to totéž

Neděle 31.10.2010 16:44 - Autor: bedikk
To se mi líbí

Když dva dělají totéž, není to totéžPředstavte si, že máte dvě velmi podobné hry, jedna – dejme tomu – vykrádá tu druhou a ve výsledku se jedná o hodně podobný gameplay. Jak je tedy možné, že jedna se nám líbí víc než ta druhá? Teď trochu zabřednu do současného dění a některým hráčům asi lehce hnu žlučí. Představte si Call fo Duty: Modern Warfare 2 jako nějakou elitu válečných her. Pojďme si k tomu udělat žebříček (vy můžete třeba v komentářích), kdo bude na druhém místě? Ač lovím v paměti, nedovedu si představit lepší současnou válečnou hru než Modern Warfare. Z toho tedy plyne, že Call of Duty nyní vévodí veškerému válečnictví a ostatní od něj kradou. A je to tak. Když jsme poprvé pustili čtvrtý díl, snad všechny nás to posadilo na zadek. Byla to pecka, konečně pojem „filmová hra“ dostal pravý rozměr a my se mohli pomalu začít připravovat na budoucnost.

Medal of Honor
Medal of Honor
CoD: Modern Warfare 2
CoD: Modern Warfare 2

Nechci se ale zaměřit jen na sérii Call of Duty, na třetí místo mého pomyslného žebříčku bych začadil pravděpodobně nový Medal of Honor, a teď musíme přijít na to, co udělal oproti MW špatně. Grafika je perfektní, výbuchy jsou opravdu zábavné, ve střelbě není problém, příběh je celkem poutavý a celkově se jedná o rychlý nášup různorodé akce. V čem je to tedy horší oproti míněnému MW2? Jak jsem říkal v recenzi, chybí tu atmosféra, které byla v CoD cítit na každém kroku. Můžete snad říct jakoukoliv misi a já budu vědět, co se v ní událo, proč mě zaujala a jaké má místo v příběhu. A přestože se jedná většinou o jakýsi tunel, který stačí projít, neuvěřitelně mě to dokázalo vtáhnout a pohltit. Nový MoH udělá to, že vás baví, ale jakmile to dohrajete, tak se všechny mise slijí do jedné a matně vzpomínáte na nějaké výrazné momenty.

...
Délka: ...
Video recenze Medal of Honor
Kvalita videa »nízkástřední vysoká

A to je špatně, scénárista by měl být schopen odhadnout, co jak na hráče bude působit. Proč se tedy v celé kampani MoH najdou jen 2 momenty, které si tak nějak vybavuji a vím, že jsem je prožíval. Podobnou chybu udělali vývojáři z Dice u Bad Company 2. Na první pohled se jedná o totálně našlapanou akci, která jede přesně podle nastavených hodnot MW2 a servíruje jednu scénu za druhou. Jenže co se nestane. Autoři to krapet přeženou a místo zábavy dostáváme spíš totální mix ničeho, přestože jednotlivé prvky jsou zábavné. K tomu si můžeme přidat neuvěřitelně hloupé protivníky a naopak moc otravné parťáky, což vede k velikému zklamání.

Battlefield: Bad Company 2
Battlefield: Bad Company 2
CoD: Black Ops
CoD: Black Ops

A co se bude dít dál? Jednoznačně doufám v pokračování Medal of Honor, snad si autoři vezmou recenze k srdci a kampaň vypilují. Velmi se těším i na Battlefield 3, který pro mě snad nebude takovým propadákem, jak BC2. Je to určitě pro vývojáře těžké, ale reakcí a dat mají tolik, že vytvořit kvalitní hru pro jednoho by jim nemělo dělat takové potíže. A jednoznačně nejvíce napnutý jsem u Call of Duty: Black Ops. Věřím, že Treyarch na to má a kampaň bude ještě lepší než v případě MW2. Časový návrat a další menší změny se mi líbí a vše nové určitě vítám. Když se kampaň nepovede, stejně strávím desítky hodin v multiplayeru.

Tisk
Hodnocení:
( 8.6 / 44 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Když dva dělají totéž, není to totéž
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Kenamez     :-)Kenamezkenamez483    19.11.2010 09:11 Kenamez

:-)

JakER    Ačkoliv jsem si ze začátku myslel že je to jen jedna z dalších srovnávaček naprosto nesrovnatelných stříleček, vyvrbení mě příjemně překvapilo. CoD, BC a MoH se totiž nedají moc srovnávat. CoD nabídne epický příběh, který bych si ovšem podruhé nezahrál jelikož (přesně jak jsi popsal) si tam každou scénu pamatuji takže by mě ani nebavil. BC nabídne zábavnou hru kterou si i zahraji podruhé, ale nejedná se o epickými momenty napěchovanou hru. A MoH, to je takový mix obojího. Abych to zkrátil, dal jsem 10/10 :)JakERjaker2265    2.11.2010 18:19 JakER

Ačkoliv jsem si ze začátku myslel že je to jen jedna z dalších srovnávaček naprosto nesrovnatelných stříleček, vyvrbení mě příjemně překvapilo. CoD, BC a MoH se totiž nedají moc srovnávat. CoD nabídne epický příběh, který bych si ovšem podruhé nezahrál jelikož (přesně jak jsi popsal) si tam každou scénu pamatuji takže by mě ani nebavil. BC nabídne zábavnou hru kterou si i zahraji podruhé, ale nejedná se o epickými momenty napěchovanou hru. A MoH, to je takový mix obojího. Abych to zkrátil, dal jsem 10/10 :)

bedikk    Damián: MW2 = vybalancovanější a dotaženější MW1. Hra nebyla vyloženě těžké, ale nepřátelé nebyli tak hloupí. To, co předvedl BC2 je vrchol. Ti v MoH nejsou moc propracovaní a nejvíce mi vadí, že mají problémy s animacemi.bedikkbedikk25    1.11.2010 22:34 bedikk

Damián: MW2 = vybalancovanější a dotaženější MW1. Hra nebyla vyloženě těžké, ale nepřátelé nebyli tak hloupí. To, co předvedl BC2 je vrchol. Ti v MoH nejsou moc propracovaní a nejvíce mi vadí, že mají problémy s animacemi.

Playman    Geoffrey - zlatá pravda :-DPlaymanplayman62    1.11.2010 21:46 Playman

Geoffrey - zlatá pravda :-D

Geoffrey    Souhlasím, přesně tohle je takový současný neduh AAA titulů. Jinak moc hezky napsáno, máš to v sobě. 10/10Geoffreygeoffrey1708    1.11.2010 18:40 Geoffrey

Souhlasím, přesně tohle je takový současný neduh AAA titulů. Jinak moc hezky napsáno, máš to v sobě. 10/10

Damián    MW1 byl opravdu trhák ale MW2 co sia představuješ pod pojmem tupý protivník to my fakt řekni však ti v MoH sou vymakanější anebo zombies z HL sou lepší protivníci než nepřátelé v MW2
:angry: :angry: :angry: :angry:
Damiándamian3022
    1.11.2010 17:03
Damián

MW1 byl opravdu trhák ale MW2 co sia představuješ pod pojmem tupý protivník to my fakt řekni však ti v MoH sou vymakanější anebo zombies z HL sou lepší protivníci než nepřátelé v MW2
:angry: :angry: :angry: :angry:

Franx    Hned jak jsem přečetl nadpis, bylo mi jasné že to bude CoD vs MoH, jinak dobrý...Franxfranx3034    1.11.2010 14:21 Franx

Hned jak jsem přečetl nadpis, bylo mi jasné že to bude CoD vs MoH, jinak dobrý...

bedikk    winkja: Singl samozřejmě. Multiplayer je fajn a beru to jako dobrou variantu k MW2, někdy si zahraju to a někdy to. Popravdě teď spíš ani jedno, ale to je jedno :D.

Single BC2 se prostě nepovedl a je to škoda.
bedikkbedikk25
    31.10.2010 23:29
bedikk

winkja: Singl samozřejmě. Multiplayer je fajn a beru to jako dobrou variantu k MW2, někdy si zahraju to a někdy to. Popravdě teď spíš ani jedno, ale to je jedno :D.

Single BC2 se prostě nepovedl a je to škoda.

Kvip    Ironix: MW 2 a horší jak MoH? ! Děláš si srandu? ;-)Kvipkvip1977    31.10.2010 21:41 Kvip

Ironix: MW 2 a horší jak MoH? ! Děláš si srandu? ;-)

Fildus    winkja: Tím myslel určitě Singleplayer.Fildusfildus2600    31.10.2010 21:31 Fildus

winkja: Tím myslel určitě Singleplayer.

winkja    Bad Company 2 propadakem? ? ? ;-)winkjawinkja119    31.10.2010 21:08 winkja

Bad Company 2 propadakem? ? ? ;-)

Ironix32    Určitě souhlasim, že Modern Warfare byl průlom, ale už rozhodně nesouhlasim s tim, že Modern Warfare 2 je lepší než MoH, muj skromnej názor je právě naopak. Nedávno sem dohrál obě hry poprvé a přesto, že sem hrál první MoH si z toho pamatuju víc, možná je to muj špatnej dojem. A nikdo mi nevnutí opačnej názor. Bad Company bych vůbec nesrovnával, to byla pro mě naprostá tragédie a ani sem neměl potřebu to dohrát.Ironix32ironix321916    31.10.2010 18:44 Ironix32

Určitě souhlasim, že Modern Warfare byl průlom, ale už rozhodně nesouhlasim s tim, že Modern Warfare 2 je lepší než MoH, muj skromnej názor je právě naopak. Nedávno sem dohrál obě hry poprvé a přesto, že sem hrál první MoH si z toho pamatuju víc, možná je to muj špatnej dojem. A nikdo mi nevnutí opačnej názor. Bad Company bych vůbec nesrovnával, to byla pro mě naprostá tragédie a ani sem neměl potřebu to dohrát.

Playman    Call of Duty byl, je a vždy bude pojem. Tato hra se nesmazatelně zapsala do herní historie a i kdyby se stalo, že by nás časem tato série omrzela, vždy na Call of Duty budeme vzpomínat se zaujetím a s pocitem, že tahle hra něco dokázala. Je otázka zda - když se hra stane masovou záležitostí, zda nestrácí svojí kvalitu a inspiraci pro další vývoj... Zajímavější je pro mne vlastně v tuto chvíli než CoD spíše Ghost Recon ;-) . Zase jedna her kterou jsem zapoměl zmínit ve svém tolik diskutovaném seznamu TOP her ...Playmanplayman62    31.10.2010 18:06 Playman

Call of Duty byl, je a vždy bude pojem. Tato hra se nesmazatelně zapsala do herní historie a i kdyby se stalo, že by nás časem tato série omrzela, vždy na Call of Duty budeme vzpomínat se zaujetím a s pocitem, že tahle hra něco dokázala. Je otázka zda - když se hra stane masovou záležitostí, zda nestrácí svojí kvalitu a inspiraci pro další vývoj... Zajímavější je pro mne vlastně v tuto chvíli než CoD spíše Ghost Recon ;-) . Zase jedna her kterou jsem zapoměl zmínit ve svém tolik diskutovaném seznamu TOP her ...

sk8mancj    Popmpázní článek. . Opravdu našláplej. . :D
Plně s tebou souhlasim!
Pokračuj! :D
sk8mancjsk8mancj1759
    31.10.2010 17:49
sk8mancj

Popmpázní článek. . Opravdu našláplej. . :D
Plně s tebou souhlasim!
Pokračuj! :D

Rosťa    Ačkoliv se se závěry této premisy tak úplně neztotožňuju ... velice zajímavý názor.Rosťarosta1969    31.10.2010 17:43 Rosťa

Ačkoliv se se závěry této premisy tak úplně neztotožňuju ... velice zajímavý názor.

O autorovi blogu

bedikk
bedikk
Muž, 25 let, Praha
Jsem absolvent Vyšší odborné školy publicistiky a student FHS UK. V minulosti jsem působil v Indianovi a nyní píšu pro Mobilenet.cz nejen o mobilních hrách.
Založit herní BLOG